29 Mayıs 2011 Pazar

Etlinlik1

: Öğretmen “Evet, Ayşe sen bugün kağıt kesme işlemini çok güzel yaptın. Kağıt kesme bitince seninle ip atlayacağız demiştik. Şimdi ip atlamamız için şu karşı dolabın kulpunda asılı olan ipi getir ve ipin bir ucunu bana ver. İpin bir ucunu ben dolaba bağlayacağım ve diğer ucunu da sen tekrar bana vereceksin.” Der.
Öğrenci ipi öğretmene getirir ve ipin bir ucunu öğretmene uzatır.
Öğrenci sessiz bir şekilde ipi uzatır ve öğretmenin tutmasını isterse nesne tutulmaz.
Öğrenci nesneyi uzatırken öğretmen “Ayşe, ip atlayacağımız için ipin bu ucundan tutmamı mı istiyorsun?” der. Öğrenci kafa sallamasında ip tutulmaz. Biraz beklenir. Bekleme süresi(sabit bekleme süresi)’nden sonra “Bu ipin ucunu tutmamı istiyor musun?” diye sorulur. Öğrencinin tepkisi beklenir. Herhangi bir tepki yoksa öğretmen “Tut dersen tutacağım” der. Öğrenciden yine bir tepki yoksa bekleme süresi sonunda “Tut” denir. Öğrenci tut kelimesine yakın herhangi bir ses çıkardıysa ipin diğer ucu tutulur ve öğretmen “Harika Ayşe, sen tut dediğin için ipin bu ucundan tutuyorum. İpin bir ucunu bu dolaba bağlayalım. Evet atlamak için ipin diğer ucunu da tutmam gerekiyor. İpin o ucunu da bana verir misin?” der. Öğrenci öğretmene ipin ucunu uzatır. Uzattığında tut kelimesine yakın bir ses çıkarıyorsa ip tutulur. Eğer öğrenci sessiz bir şekilde ipi uzatırsa aşamalar yeniden tekrar edilir.
Öğrenciden ses alındığı zaman öğrencinin uzattığı ipi öğretmenin tutması doğal pekiştireç ve ardından oyun oynanması da öğrenci için bir ödüldür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder